KATEGORİLER
Kripto Al Sat

Cyberpunk 2077’nin toplam maliyeti açıklandı: Dudak uçuklatıyor

Cyberpunk 2077 Nin Toplam Maliyeti Aciklandi Dudak Ucuklatiyor169586 0 2020 yılında sorunlu bir çıkış yapan Cyberpunk 2077, geçtiğimiz haftalarda yayınlanan 2.0 ve Phantom Liberty genişlemesi ile oyunculardan olumlu tenkitler almayı başardı. O denli ki üretimin tekrar Steam listelerinden düşmediğini görüyoruz. Bugünse Cyberpunk 2077’nin CD Projekt Red’e olan maliyeti muhakkak oldu. Polonyalı geliştirici, oyununu düzeltmek için devasa paralar harcamış. 

Cyberpunk 2077’yi kurtarmanın maliyeti belirli oldu

Bildiğiniz üzere Cyberpunk 2077’nin teknik problemleri, vadedilen birçok özelliğin oyunda yer almaması ve son jenerasyon konsollarda oynanamaz durumu, geri ödeme taleplerine ve çeşitli davalara yol açtı. Ancak bir dizi yama, yükseltme ve yeni modların akabinde imal artık oynanabilir durumda. Natürel ki bunların büyük çoğunluğu 2.0 güncellemesi ve Phantom Liberty ile gerçekleşti. Peki Cyberpunk 2077, Polonyalı şirkete ne kadara mal oldu?

Yakın tarihli Yatırımcı Günü’nde CD Projekt Red, Cyberpunk 2077’yi mevcut konsol kuşağına getirmek ve yeni özellikler için 40 ila 41 milyon dolar harcadığını açıkladı. Bu ortada yeni çıkış yapan Phantom Liberty genişletmesi ise, Hollywood oyuncu takımı ve büyük yapım bedelleri ile şirkete 84 milyon dolara mal oldu. Bunun bir DLC için şaşırtan biçimde yüksek.

Pekii Cyberpunk 2077’nin toplam maliyeti ne kadar?

Karşılaştırma yapmak gerekirse CDPR, Cyberpunk 2077’nin geliştirilmesine 174 milyon dolar, oyunun pazarlanmasına ise 142 milyon dolar harcadı. Dolayısıyla 439.8 milyon dolarla resmi olarak kayıtlara geçen en kıymetli ikinci görüntü oyununa bakıyoruz. Listenin birinci sırasında ise, 500 milyon doların üzerinde bütçe ile Star Citizen bulunmakta. Ancak oyunun bütçesi çoğunlukla kitle fonlamasından geliyor.

Ayrıca CDPR, Cyberpunk 2077’nin neredeyse üç yıl evvelki lansmanından bu yana 25 milyondan fazla kopya sattığı bildirdi. Phantom Liberty’nin satışları ise birinci haftasında 3 milyonu geride bıraktı. Bu noktada CDPR CEO’su Adam Kicinski, ”The Witcher 3 ve genişletme paketlerinin bu dönüm noktasına ulaşmasının dört yıl sürdüğünü” söylüyor. 

İçerik
Oyuncuların tercihi değişiyor: İşte en popüler ekran kartları ve işletim sistemleri

Steam, oyuncuların ne cins bilgisayar donanımı ve yazılımı kullandığına ait datalar toplamak için aylık bir1

2 dk. 2 Okundu
İçerik
Samsung, Exynos işlemcilerin temel sorununu çözmüş olabilir: İşte test sonuçları

Samsung Galaxy S23 FE modelinde Exynos 2200’ün bulunması birden fazla kişi tarafından olumsuz bir halde1

2 dk. 3 Okundu
İçerik
Getir ve Uber Eats, Avrupa’da güçlerini birleştirdi!

Süratli market ve yemek teslimatı kesiminde Türkiye’deki muvaffakiyetini Avrupa’ya taşıyan Getir, dev bir muahedeye imza1

1 dk. 1 Okundu
Yorumlar

*
*

  • Hey!

    Bu yazıya henüz yorum yapılmamış, ilk yorumu hemen sen yap.

Sosyal Medyada bizi takip edin.