KATEGORİLER
Kripto Al Sat

Oyunların ve ekran kartlarının geleceği DLSS ve FSR üzerinde şekillenecek

Ekran Kartlarinin Gelecegi Dlss Ve Fsr Uzerinde Sekillenecek168995 0 Nvidia’nın DLSS ve AMD’nin FSR gibi teknolojileri, yapay zeka ile piksel ve kare üreterek oyunların performansını önemli bir formda artırırken kimileri yükseltme teknolojilerinin geliştiricilerin optimize edilmemiş oyunlar yayınlamasına müsaade veren bir oyun alanı olduğunu söylüyor. Lakin Nvidia bu görüşe katılmıyor; Şirket, öngörülebilir gelecekte DLSS ve yapay zekaya odaklanmayı planladığını söylüyor.

DLSS ve ışın izleme teknolojisi üzerine yapılan uzun bir tartışmada Nvidia, sanayinin eninde sonunda oyunları doğal çözünürlükte çalıştırmanın ötesine geçeceğini söylüyor. Şirket, çözünürlük yükseltmeyi daha çok çalışmak yerine daha akla yatkın çalışmanın bir yolu olarak görüyor.

Gelecek, DLSS, FSR ve XeSS olacak

DLSS, FSR ve XeSS üzere tahliller manzara kalitesi kaybını en aza indirirken kare suratlarını değerli ölçüde artırıyor lakin kimi kullanıcılar üreticilerin ve oyun geliştiricilerinin bu araçları bir kaçış yolu olarak kullandığını düşünüyor. Örneğin Remnant II, oyuncuların yükseltme kullandığını varsayan sistem ihtiyaçlarını listeleyerek tehlikeli bir emsale imza attı.

Bir mühlet evvel Nvidia ve CDProjekt Red ile yakın vakitte tanıtılan DLSS 3.5 Tekrar Işın Yapılandırma (Ray Reconstruction) özelliği ve Cyberpunk 2077 için yeni yol izleme (path tracing) güncellemesi hakkında derin bir röportaj gerçekleştirildi. Söyleşide Nvidia’nın yol haritasına da değinildi.

Ekran Kartlarinin Gelecegi Dlss Ve Fsr Uzerinde Sekillenecek168995 1 Nvidia’da Uygulamalı Derin Öğrenme Araştırması lider yardımcısı olan Bryan Catanzaro, DLSS nedeniyle doğal çözünürlükte render almanın artık manzara yahut grafik kalitesi için en güzeli olmadığını söyledi. Hatta birtakım sahnelerde DLSS 3.5’in doğal çözünürlükten daha uygun görsellik sunduğunu vurguladı. Nvidia ve CDPR, yol izlemenin Cyberpunk’ın sunumunu temelden değiştirdiğini ve DLSS olmadan bunun imkânsız olduğunu savunuyor. Nitekim de path tracing faal olduğunda RTX 4090 bile 4K’da 30 FPS’ye ulaşamıyordu.

Yükseltme teknolojileri ana odak olmaya devam edecek

Ekran Kartlarinin Gelecegi Dlss Ve Fsr Uzerinde Sekillenecek168995 2 Catanzaro’ya nazaran doğal çözünürlük bir nevi kaba kuvvet kullanmaya benziyor. Catanzaro ve CDPR’den Jakub Knapik, grafik işlemenin her vakit mipmapping ve Detay Seviyesi gibi “hilelerle” dolu olduğunu söylüyor. Nvidia CEO’su Jensen Huang, Moore Maddesi’nin artık işlemediğini söylemişti ve hasebiyle Nvidia’nın “beygir” gücünden uzaklaşmaya başlaması mantıklı görünüyor.

Ek olarak Nvidia’nın yapay zekâ kesimine yaptığı ağır yatırımları ve buradan elde ettiği yüksek kâr miktarını göz önüne alarak bu yorumlamaları okumak gerekiyor. Bununla birlikte yükseltme teknolojileri performans kaygılarını törpüleyerek geliştiricilere olağanda imkansız olan sahneleri oluşturmalarına da müsaade veriyor. Elbette bunu optimizasyondan kaçınmak için de kullananlar olacak. Fakat şimdiye değil de biraz geleceğe bakmak gerekiyor.

Birçok büyük PlayStation 5 ve Xbox Series X oyununun, çoklukla FSR kullanarak 4K’nın altındaki çözünürlüklerden yükseltme yaptığı bir gerçek. Doğal 4K’ya ulaştıklarında ise bu çoklukla 30 fps’de gerçekleşiyor. Bu davranış, 4K ekranların ve yapay zeka tabanlı yükseltmenin ortaya çıkmasından önceye dayanıyor. Evvelki PlayStation 4 ve PlayStation 3 periyotlarındaki oyunlar ekseriyetle 1080p’ye ulaşmakta zorlanıyordu. Yapay zeka tekniklerinin geliştiricilerin piksel sayılarındaki farklılıkları telafi etme hünerini geliştirdiği tezi yersiz değil.

İçerik
iPhone Ekran Parlaklığını Otomatik Ayarlama

Çağımızda artık son teknolojik cihazlar sevilerek kullanılıyor. Onlardan birisi olarak da karşımıza iPhone geliyor. iPhone1

4 dk. 44 Okundu
İçerik
AMD Fluid Motion Frames, Radeon RX6000 serisine geliyor

Bildiğiniz üzere FSR 3.0 için bekleyiş sona erdi ve teknoloji artık muhakkak oyunlarda erişime açıldı.1

2 dk. 4 Okundu
İçerik
Fotoğrafı çekilen ilk kara deliğin döndüğü keşfedildi

Dünya'dan 55 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan ve Güneş'ten 6,5 milyar kat daha büyük bir1

3 dk. 9 Okundu
Yorumlar

*
*

  • Hey!

    Bu yazıya henüz yorum yapılmamış, ilk yorumu hemen sen yap.

Sosyal Medyada bizi takip edin.