KATEGORİLER
Kripto Al Sat

Ascendant Studios açıkladı: FSR3 konsollara geliyor

Xbox Series Ve Playstation 5 Icin Fsr3 Yolda169338 0 AMD, Gamescom’da düzenlediği aktiflikte RX 7700 ve RTX 7800 ekran kartlarının yanı sıra FidelityFX Muhteşem Resolution 3 teknolojisini de tanıtmıştı. Geçtiğimiz günlerde Immortals of Aveum ve Forspoken için çıkış yapan bu teknoloji, çok geçmeden yeni jenerasyon konsollara da gelebilir.

Immortals of Aveum konsollarda FSR3’ü destekleyebilir

Xbox Series Ve Playstation 5 Icin Fsr3 Yolda169338 1 AMD, Gamescom etkinliğinde FSR3’ün yeni kuşak konsollar tarafından da destekleneceğini belirtmişti lakin görünüşe nazaran bu dayanak, beklediğimizden daha yakın bir tarihte gelebilir. Immortals of Aveum geliştiricisi Ascendant Studios; FSR3 teknolojisini konsollara getirmek için AMD ile çalıştığını duyurdu. Bildiğiniz üzere Immortals of Aveum, tüm yeni jenerasyon konsollarda 60fps takviyesi sunuyor. Şayet stüdyo, oyuna FSR 3 takviyesi getirirse yeni kuşak konsollarda 120fps görmemiz mümkün olacak.

Playstation 5’in başı dertte

AMD’nin FSR3 tahlili teknik olarak PS5 tarafından da desteklense de Sony’nin konsolu bu teknolojiden yeteri kadar yararlanamayabilir. FSR 3, Optik Akış ve Kare Oluşturma misyonlarını asenkronize olarak yönetebilmek için DX12 tabanlı bir yedek takas zinciri kullanıyor. PS5’in de DirectX 12’yi desteklememesi FSR3 tahliline bir sorun yaratıyor. AMD, Windows ve Xbox dışındaki platformlara da FSR3 teknolojisini sunmak için Unreal Engine eklentisi sunuyor lakin bu eklenti, optik akış ve kare oluşturma vazifelerini asenkronize çalıştıramıyor ve performans düşüşüne sebep oluyor. Bakalım Ascendant, bu sorunun üzerinden gelmeyi başaracak mı?

AMD FSR 3 ile oyuncuları memnun etmeyi başardı

FSR 3 şimdi sadece iki farklı oyun tarafından desteklense de FidelityFX’in bu versiyonu, bilhassa manzara kalitesi ile oyuncuların dikkatini çekmeyi başardı. Yerel kenar yumuşatma takviyesi ile görselleri daha da netleştiren FSR3, DLSS için önemli bir rakip olacağa benziyor. Lakin buna karşın DLSS’in, imaj kalitesi ve kare üretme konusunda AMD’nin teknolojisinden önde olduğu belirtiliyor. Fakat Nvidia’nın Frame Generation teknolojisi sırf RTX 40 serisinde çalışıyor, çalışıyor.

Bunların yanı sıra, Frame Generation (kare üretme) teknolojilerinin yeni jenerasyon konsollarda çok sık kullanılmayacağı belirtiliyor. Hem Nvidia’nın hem de AMD’nin kare üretme tahlilleri, oyunlar için önemli gecikmelere yol açıyor. Ayrıyeten 60fps altında çalışan oyunların, bu teknolojiden önemli manada yararlanamıyor. Bu nedenle FSR 3, en azından bir mühlet PC oyunculara daha çok yardımcı olacak.

İçerik
Galaxy Z Flip 5’e yeni rakip: Oppo Find N3 Flip küresel pazara geliyor

Samsung'un hakim olduğu katlanabilir telefon pazarında rekabet her geçen gün artıyor. O denli ki bu1

2 dk. 4 Okundu
İçerik
Yıllardır beklenen Paint özelliği nihayet Windows’a geldi

Microsoft, son birkaç güncellemede Paint için ham ömür kalitesi hem de özellik seviyesinde iyileştirmeler sağladı.1

2 dk. 2 Okundu
İçerik
Starfield’dan tarihi başarı: 6 milyon oyuncuya ulaşıldı!

Ünlü geliştirici Bethesda Game Studios'un son RPG oyunu Starfield, yalnızca birkaç gün evvel resmi olarak piyasaya1

2 dk. 2 Okundu
Yorumlar

*
*

  • Hey!

    Bu yazıya henüz yorum yapılmamış, ilk yorumu hemen sen yap.

Sosyal Medyada bizi takip edin.